?

Log in

Previous Entry | Next Entry

Таблиця 13
Категорія дороги Відстань від кромки проїзної частини до найближчого краю стовбура дерева (краю чагарника), м, не менше ніж
І 14,00
II 11,25
III 9,50
IV 9,00
V 8,25
3.4.2 Розміщення зелених насаджень на узбіччях і укосах земляного полотна автомобільних доріг не допускається. Зелені насадження на узбіччях і укосах доріг повинні бути ліквідовані протягом 10 діб з моменту виявлення.
3.4.3 Розміщення зелених насаджень на вулицях і дорогах населених пунктів повинно відповідати вимогам таблиці 14.

Таблиця 14
Відстань від кромки проїзної частини вулиць до найближчого краю, не менше ніж, м
стовбура дерева чагарника
4 1,5
Примітка. Висота чагарників у разі їх розміщення від краю проїзної частини на відстані від 1,5 м до 5 м не повинна перевищувати 0,5 м.
3.4.4 Відстань між кромкою проїзної частини вулиць і доріг населених пунктів і кроною дерев повинна бути не менше ніж 0,5 м відповідно до рисунка 4.
Примітка. Відповідальність за дотримання вимоги 3.4.3 покладається на організацію, яка обслуговує ділянку дороги.

Рисунок 4 – Розміщення крони дерева відносно кромки проїзної частини

3.4.5 На спрямівних острівцях дозволяється розміщення чагарників і декоративних зелених насаджень висотою до 0,2 м.
3.4.6 Зелені насадження не повинні погіршувати видимість технічних засобів організації дорожнього руху, а також спеціальних знаків, що застосовуються для водіїв електротранспорту.
3.4.7 Зелені насадження на вулицях і дорогах населених пунктів не повинні перешкоджати руху транспортних засобів, пішоходів і прибиральних машин, а також забезпеченню видимості.
3.4.10 Перевірка розміщення зелених насаджень на відповідність вимогам 3.4 і їх поточна підрізка (рубка) здійснюється протягом місяця від дня виявлення недоліків.
3.5 Мости і шляхопроводи
3.5.1 У місцях сполучення насипу земляного полотна із стояками мостів і шляхопроводів не допускається осідання глибиною більше ніж 4 см.
3.5.2 У місцях сполучення прольотних будов не допускаються відкриті шви шириною більше ніж 2 см.
3.5.3 На перехрещеннях в різних рівнях не дозволяється розташовувати водовідвідні трубки в прольотних будовах над смугами руху.
3.5.4 На штучних спорудах з недостатнім габаритом проїзної частини дозволяється збільшувати висоту бордюрів тільки шляхом установлення металевих бар'єрних огороджень.
3.5.5 На штучних спорудах і на підходах до них необхідне дотримання плавності сполучення бар'єрних огороджень.
3.5.6 Металеві огородження бар'єрного типу повинні відповідати ДСТУ 2735.
3.5.7 Перевірка відповідності вимогам 3.5 повинна провадитися за 3.1.1. Недоліки повинні бути усунені протягом 2 діб з моменту їх виявлення.
3.6 Залізничні переїзди
3.6.1 Не допускається відхилення верху головок рейок трамвайних або залізничних колій, розташованих в межах проїзної частини, відносно поверхні покриття більше ніж на 2 см.
3.6.2 На залізничних переїздах автомобільних доріг верх настилу із зовнішнього боку колій повинен відповідати рівню верху головок рейок, а з внутрішнього боку колій він не повинен перевищувати позначку головок рейок на 3 см.
3.6.3 Відхилення, що перевищують значення, зазначенні у 3.6.1 і 3.6.2, повинні бути усунені протягом 2 діб з моменту їх виявлення.
3.6.4 Вимоги до усунення пошкоджень і зимової слизькості на залізничних переїздах повинні відповідати 3.1.
3.6.5 Не допускається оголення арматури залізничних настилів залізничних переїздів.
3.6.6 У разі інтенсивності пішохідного руху більше ніж 100 чол/год переїзди повинні облаштовуватися пішохідними доріжками і звуковими сигналами, а переїзди, розташовані у населених пунктах, повинні мати ці облаштування незалежно від інтенсивності пішохідного руху.
3.6.7.Електричне освітлення повинні мати переїзди усіх категорій.
Освітленість у межах переїздів повинна бути не менше ніж: І категорії – 5 лк, II категорії – 3 лк, III – 2 лк, IV – 1 лк. На перехрещеннях з дорогами І і II категорій та магістральними вулицями загальноміського значення повинні бути установлені світильники на підходах до переїзду – на відстані 100 м від крайньої рейки.
3.6.8 Відновлення пошкоджених і зруйнованих шлагбаумів, розсіювачів залізничних світлофорів, ремонт і заміна електродзвоників, а також електроламп сигналізації та освітлення повинно здійснюватися протягом доби.
3.6.9 Проведення ремонту несправного зв'язку на переїздах, що охороняються, повинно здійснюватися протягом 3 год.
3.6.10 Несправності сигналізації на переїзді повинні бути ліквідовані протягом 4 год, а зруйнована (після дорожньо-транспортної пригоди) сигналізація повинна бути відновлена протягом доби. У разі недотримання зазначених вимог переїзд повинен бути взятий під тимчасову охорону.
3.6.11 У смузі відводу залізниці ремонт і утримання проїзної частини автомобільних доріг і вулиць до шлагбаумів залізничних переїздів, а у разі відсутності – до світлофорної сигналізації або дорожніх знаків 1.29, 1.30, узбіч, тротуарів, дорожніх знаків і дорожньої розмітки виконуються:
— на дорогах загального користування – дорожньо-експлуатаційними організаціями;
— на відомчих і приватних дорогах – їх власниками або уповноваженими ними органами;
— на вулицях і дорогах населених пунктів, що знаходяться у комунальній власності, – дорожньо-експлуатаційними підрозділами відповідних комунальних організацій; на решті доріг – колійними залізничними службами.
Перевірка відповідності вимогам 3.6 повинна провадитися згідно з приміткою до пункту 3.1.1.
3.7 Розміщення рекламоносіїв, стоянок, АЗС, торговельно-побутових пунктів та інших об'єктів дорожнього сервісу на вулично-шляховій мережі
3.7.1 Споруди торговельно-побутового призначення (крім кіосків для продажу проїзних квитків на зупинках маршрутних транспортних засобів) і рекламоносії повинні розміщуватися за межами тротуарів або узбіч на відстані не менше ніж 2 м від них, але не ближче ніж 10 м від краю проїзної частини вулиць і доріг.
3.7.2 Наземні рекламоносії, що розміщені збоку від дороги, повинні мати прозору конструкцію висотою не менше ніж 1,5 м від поверхні землі, розміщуватись паралельно руху автотранспорту або під кутом не більше ніж 45 ° до осі проїзної частини. Розміщення рекламоносіїв не повинно перешкоджати сприйняттю технічних засобів організації дорожнього руху. Фундамент рекламоносія повинен бути на одному рівні з поверхнею землі.
3.7.3 Світлоповертальні властивості рекламоносіїв не повинні перевищувати 20 кд • лк-1 • м-2.
Рекламоносії можуть розміщуватися на опорах вуличного освітлення і над проїзною частиною вулиць і доріг з дотриманням вимог техніки безпеки і забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехрещень, пішохідних переходів, зупинок маршрутних транспортних засобів, а також за умови, що така реклама не повторює (імітує) зображення дорожніх і наказових знаків.
Нижній край рекламоносіїв, установлених над проїзною частиною дороги, повинен знаходитися на висоті не менше ніж 5 м від поверхні проїзної частини.
Забороняється установлювати рекламоносії в одному перерізі з дорожніми знаками і світлофорними об'єктами.
Примітка. На період підготовки і проведення масових і офіційних заходів: свята, народні гуляння, фестивалі, спортивні змагання, з'їзди, міжнародні конференції та симпозіуми – на міських вулицях і дорогах допускається розміщувати над проїзною частиною засоби святкового оформлення та відповідну інформацію за умови виконання вимог цього стандарту і забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехрещень, пішохідних переходів, зупинок маршрутних транспортних засобів та іншого дорожнього обладнання.
3.7.4 Забороняється розміщувати споруди торговельно-побутового призначення, рекламоносії та інші об'єкти дорожнього сервісу:
— на тротуарах, пішохідних доріжках і алеях, штучних спорудах;
— ближче ніж 50 м до перехрещень вулиць та пішохідних переходів.
— ближче ніж 150 м до перехрещень, шляхопроводів, мостів на автомобільних дорогах загального користування;
— на зупинці маршрутних транспортних засобів ближче ніж 20 м у межах видимості в обидва боки тротуару від установленого дорожнього знаку, що позначає зупинку (крім кіосків для продажу проїзних квитків);
— ближче ніж 100 м від залізничних переїздів.
3.7.5 Автомобільні стоянки та АЗС повинні бути розташовані не ближче ніж 10 м до кромки проїзної частини, відокремлені від неї огородженням згідно з ДСТУ 2735 або розділювальними смугами і обладнані під'їздами.
3.7.6 Під'їзди до АЗС повинні мати перехідно-швидкісні смуги: у населених пунктах – відповідно до ДБН 360; поза населеними пунктами – відповідно до СНиП 2.05.02.
3.7.7 На дорогах загального користування біля АЗС повинні розміщуватися огороджені автостоянки місткістю не менше ніж на 15 вантажних автомобілів.


4 ВИМОГИ ДО ЕКСПЛУАТАЦІЙНОГО СТАНУ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ, ОБЛАДНАННЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ, ВУЛИЦЬ І ДОРІГ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ ТА ЗАЛІЗНИЧНИХ ПЕРЕЇЗДІВ
4.1 Дорожні знаки
4.1.1 Автомобільні дороги, вулиці і дороги населених пунктів повинні бути обладнані дорожніми знаками згідно з ДСТУ 2586 та ДСТУ 3308, що установлюються відповідно до проектів організації дорожнього руху, узгоджені і затверджені в установленому порядку.
4.1.2 Поверхня знаків повинна бути чистою, без пошкоджень, що утруднюють їх сприйняття.
4.1.3 Відстань видимості дорожнього знака повинна бути не менше ніж 100 м за ходом руху, а у разі двобічного розміщення дорожнього знаку – в обидва боки,
4.1.4 Для дорожніх знаків з світлоповертальною поверхнею у процесі їх експлуатації допускається зниження питомого коефіцієнта сили світла, кд • лк-1 • м-2: для білого кольору – до 15, для жовтого – до 12, для червоного – до 4, для зеленого – до 5, для синього – до 2.
4.1.5 Середня яскравість елементів зображення дорожніх знаків із внутрішнім освітленням не повинна бути менше ніж, кд • м-2: 120 – для білого кольору, 35 – для жовтого, 8 – для зеленого, 12 – для червоного, 5 – для синього.
Яскравість елементів чорного кольору не повинна перевищувати 4 кд • м-2.
4.1.6 Заміну пошкоджених, а також таких попереджувальних знаків і знаків пріоритету, що не відповідають 4.1.4 і 4.1.5, слід здійснювати протягом доби з моменту виявлення, решти знаків – протягом 3 діб, а тимчасових – терміново. Відсутні дорожні знаки повинні бути установлені негайно.
4.1.7 Тимчасово установлені дорожні знаки повинні бути зняті протягом доби після усунення причин, що викликали необхідність їх установлення.
4.2 Розмітка дорожня
4.2.1 Розмітку автомобільних доріг, а також вулиць і доріг населених пунктів слід виконувати і наносити відповідно до ДСТУ 2587.
4.2.2 Дорожня розмітка у процесі експлуатації повинна бути помітна у будь-який час доби (за умови відсутності снігу та ожеледі на покритті).
4.2.3 Дорожня розмітка повинна бути відновлена протягом 30 діб з моменту виявлення пошкодження за таких умов:
– у разі зносу поздовжньої розмітки по площі її елементів більше ніж 30 % – для нітрофарби і 50 % – для термопласту (вимірювання провадиться на ділянці довжиною 50 м);
— якщо фактичне значення відстані видимості розмітки буде менше за нормативні значення відповідно до таблиці 15;
— за питомого коефіцієнта сили світла розмітки, що виконана із світлоповертальних матеріалів, менше ніж 80 – для білого кольору і менше ніж 48 кд • лк –1 • м-2 – для жовтого;
— за коефіцієнта зчеплення розмітки менше ніж 0,75 величини фактичного коефіцієнта зчеплення дорожнього покриття, суміжного з розміткою.

Таблиця 15
Категорія доріг і вулиць Максимально допустима швидкість руху легкових автомобілів, км/год Відстань видимості горизонтальної розмітки, м Відстань видимості вертикальної розмітки, м
поздовжньої поперечної інших видів
Дороги загального користування:
І а 130 200 130 200 200
інші дороги 90 135 135 135 135
ділянки доріг у межах населених пунктів 60 90 70 90 90
Вулично-шляхова мережа населених пунктів:
магістральні вулиці і вулиці загальноміського значення 90 135 135 135 135
вулиці і дороги місцевого значення 60 90 70 90 90
4.3 Дорожні світлофори
4.3.1 Дорожні світлофори, що установлюються на автомобільних дорогах, на вулицях і дорогах населених пунктів, на залізничних переїздах повинні відповідати вимогам ГОСТ 25695, а їх розміщення і режим роботи – ГОСТ 23457.
4.3.2 Всі деталі світлофора або елементи його кріплення не повинні мати пошкоджень і руйнувань, що впливають на їх функціонування.
Символи, що нанесені на розсіювачі, повинні розпізнаватися на відстані не менше ніж 50 м.
4.3.3 У процесі експлуатації допускається зниження сили світла сигналу світлофора в осьовому напрямку не більше ніж на 30 % значень, установлених ГОСТ 25695.
4.3.4 Заміну джерела світла, що вийшло з ладу або не відповідає 4.3.3, слід здійснювати протягом доби з моменту виявлення несправності, а пошкодженої електромонтажної схеми в корпусі світлофора або електричного кабелю – протягом 3 діб.
4.4 Дорожні огородження і бортовий камінь
4.4.1 Установлення дорожніх огороджень на небезпечних для руху ділянках автомобільних доріг, вулиць і доріг населених пунктів, а також на залізничних переїздах повинно відповідати вимогам ДСТУ 2734, ДСТУ 2735, СНиП 3.06.03.
4.4.2 Пофарбування дорожніх огороджень повинно відповідати вимогам ДСТУ 2587.
4.4.3 Стояки і балки дорожніх огороджень не повинні мати пошкоджень, що знижують розрахункові показники міцності і довговічності.
4.4.4 Пошкоджені елементи дорожніх огороджень підлягають відновленню або заміні протягом 5 діб з моменту виявлення дефектів, а їх пофарбування – протягом доби після відновлення.
4.4.5 Окремі бортові камені підлягають заміні протягом 5 діб з моменту виявлення, якщо їх відкрита поверхня має руйнування більше ніж на 20 % площі, а також, якщо на поверхні є сколи глибиною більше ніж 3 см або порушено їх установлення.
4.5 Сигнальні стовпчики і маячки
4.5.1 Сигнальні стовпчики і маячки слід установлювати відповідно до вимог ДСТУ 2735.
4.5.2 Сигнальні стовпчики і маячки не повинні мати руйнувань та деформацій і повинні бути виразно помітними у світлу пору доби на відстані не менше ніж 100 м.
4.5.3 Сигнальні стовпчики і маячки повинні мати пофарбування, вертикальну розмітку і світлоповертальні елементи відповідно до вимог ДСТУ 2587.
4.5.4 Пошкоджені сигнальні стовпчики або світлоповертальні елементи на них повинні бути замінені протягом 5 діб з моменту виявлення пошкодження.
4.5.5 Заміну джерела світла, що вийшло з ладу, або пошкодженого елементу маячка слід здійснювати протягом доби з моменту виявлення несправності.
4.6 Зовнішнє освітлення
4.6.1 Рівень освітлення доріг, вулиць та площ в населених пунктах повинен відповідати
таблиці 16.

Таблиця 16
Вулиці, дороги та площі Найбільша інтенсивність руху в обох напрямках, тис. авт./год Середня яскравість покриття, кд/м2, не менше ніж Середня горизонтальна освітленість покриття, лк, не менше ніж
Магістральні вулиці і дороги загальноміського значення; площі *: головні, вокзальні, транспортні, передмостові та багатофункціональних транспортних вузлів Більше ніж 3
Більше ніж 1 до 3
Від 0,5 до 1
Менше ніж 0,5 1,6
1,2
0,8
0,6 20
20
15
15
Магістральні вулиці і дороги районного значення, площі перед громадськими будовами та спорудами (стадіонами, театрами, виставками, торговельними центрами, колгоспними ринками та іншими місцями масового відвідування) Більше ніж 2
Більше ніж 1 до 2
Від 0,5 до 1
Менше ніж 0,5 1,0
0,8
0,6
0,4 15
15
10
10
Вулиці та дороги місцевого значення: житлові вулиці, дороги промислових та комунально-складських зон; проїзди; вулиці і дороги сільських населених пунктів: головні вулиці, житлові вулиці, проїзди, площі перед громадськими будовами та спорудами селищного значення 0,5 і більше
Менше ніж 0,5 0,4
0,2 6
4
* Норма середньої яскравості або середньої освітленості покриття проїзної частини в межах транспортного перехрещення в двох і більше рівнях повинна відповідати освітленню основної магістралі, на якій воно розташоване.
4.6.2 Рівень освітлення небезпечних ділянок, площ, бульварів, пішохідних вулиць і переходів, а також непроїзних частин вулиць і доріг населених пунктів повинен відповідати таблиці 17.


Таблиця 17
Освітлювані об'єкти Середня освітленість горизонтальної поверхні, не менше ніж, лк
Місця концентрації ДТП та аварійно-небезпечні ділянки в населених пунктах 20
Перехрестя 20
Тротуари, що відділені від проїзної частини 4
Посадочні майданчики маршрутних транспортних засобів 20
Пішохідні містки 10
Наземні пішохідні переходи 20
Автостоянки 4
Підземні пішохідні переходи 40
Пішохідні вулиці 10
Пішохідні доріжки бульварів та скверів, що прилягають до вулиць 6
4.6.3 Середня горизонтальна освітленість відособленого трамвайного полотна повинна бути
4 лк. норма освітлення трамвайного полотна, яке розташовано на проїзній частині вулиці, повинна відповідати нормі освітлення вулиці.
4.6.4 Вмикання зовнішніх освітлювальних установок з газорозрядними лампами слід здійснювати у вечірні сутінки у разі зниження рівня природного освітлення до 20 лк, а з лампами розжарювання – 10 лк; вимикання – у ранішні сутінки у разі природного освітлення 10 лк.
4.6.5 Рівень освітлення тунелів повинен відповідати таблиці 18.

Таблиця 18
Режим освітлення Середня горизонтальна освітленість, лк , не менше ніж, на відстані від початку в'їздного порталу, м, не менше ніж
5 25 50 75 100 125 та більше
Денний для тунелів* довжиною, м
до 100
понад 100 1000
1000 750
750 500
500 200
300 60
150 -
60
Вечірній та нічний 60 60 60 60 60 60
*Для тунелів довжиною до 60 м з прямолінійною трасою штучне освітлення повинно відповідати нормам для вечірнього і нічного режимів освітлення.
4.6.6 Зміну режимів освітлення транспортних тунелів з денного на нічний і навпаки слід проводити у разі досягнення рівня природного освітлення 100 лк.
4.6.7 Середня горизонтальна освітленість проїздів під шляхопроводами та мостами в темну пору доби повинна бути не менше ніж 30 лк.
4.6.8 Частка діючих світильників як у сутінковому, так і у нічному режимах освітлення повинна становити не менше ніж 95 %. У цьому разі не дозволяється розташування двох і більше непрацюючих світильників підряд.
4.6.9 У разі інтенсивності руху пішоходів більше ніж 40 чол./год, а транспортних засобів в обох напрямках – понад 100 авт./год вимикання частини зовнішнього освітлення не допускається.
4.6.10 У разі наявності зовнішнього освітлення на пішохідних переходах, зупинках маршрутних транспортних засобів, перехрестях, в місцях концентрації дорожньо- транспортних пригод, кривих в плані радіусом менше ніж 500 м поза населеними пунктами та менше ніж 150 м в населених пунктах, залізничних переїздах вимикання зовнішнього освітлення у темну пору доби не допускається.
4.6.11 Джерела світла, що перегоріли, необхідно замінити протягом однієї доби з моменту виявлення.
4.6.12 Відмови у роботі зовнішніх освітлювальних обладнань, пов'язані з обривом електричних дротів або пошкодженням (руйнуванням) опор, необхідно усувати протягом доби з моменту виявлення.

ДОДАТОК А
(рекомендований)

КЛАСИФІКАЦІЯ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ, ВУЛИЦЬ І ДОРІГ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ ТА ЗАЛІЗНИЧНИХ ПЕРЕЇЗДІВ
А.1 Дороги і вулиці населених пунктів за їх транспортно-експлуатаційними характеристиками поділяються на:
— магістральні дороги безперервного і регульованого руху – група А;
— магістральні вулиці загальноміського значення безперервного і регульованого руху, районного значення (транспортно-пішохідні) – група Б;
– вулиці і дороги місцевого значення (житлові, промислово-складські, проїзди) – група В.
А.2 Залізничні переїзди поділяються на чотири категорії.
А.2.1 До І категорії відносяться переїзди, що розташовані на перехрещеннях:
— залізниць з інтенсивністю руху більше ніж 16 потяг./добу (сумарно у двох напрямках) і автомобільних доріг з інтенсивністю більше ніж 7000 авт./добу (сумарно у двох напрямках);
— залізниць з інтенсивністю руху більше ніж 100 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху більше ніж 3000 авт./добу.
А.2.2 До II категорії відносяться переїзди, що розташовані на перехрещеннях:
— залізниць з інтенсивністю руху до 16 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху більше ніж 7000 авт./добу;
— станційних і під'їзних колій та автомобільних доріг з інтенсивністю руху більше ніж
7000 авт./добу;
— залізниць з інтенсивністю руху 17 – 100 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 3001 – 7000 авт./добу;
— залізниць з інтенсивністю руху більше ніж 100 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 1001 – 3000 авт./добу;
— залізниць з інтенсивністю руху більше ніж 200 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 201 – 1000 авт./добу.
А.2.3 До III категорії відносяться переїзди, що розташовані на перехрещеннях:
– залізниць з інтенсивністю руху до 16 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 3001 – 7000 авт./добу;
– станційних і під'їзних колій та автомобільних доріг з інтенсивністю руху 3001 –
7000 авт./добу;
— залізниць з інтенсивністю руху 17 – 100 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 1001 – 3000 авт./добу;
— залізниць з інтенсивністю руху 101 – 200 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 201 – 1000 авт./добу;
— залізниць з інтенсивністю руху більше ніж 200 потяг./добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху до 200 авт./добу.
А.2.4 До IV категорії відносяться решта переїздів.

ДОДАТОК Б
(обов'язковий)

ТЕРМІНИ ЛІКВІДАЦІЇ ЗИМОВОЇ СЛИЗЬКОСТІ НА
100 KM ПРОТЯЖНОСТІ ДОРОГИ ЗАГАЛЬНОГО КОРИСТУВАННЯ

Таблиця Б.1
Середньорічна добова інтенсивність руху, авт./добу Термін ліквідації зимової слизькості на 100 км дороги, год, не більше ніж
1 – 1000 15
1001 – 3000 10
3001 – 7000 7
Більше ніж 7000 4
Примітка. Зазначені терміни ліквідації зимової слизькості повинні бути уточнені і визначені індивідуально для кожного первинного підрозділу з експлуатації доріг з урахуванням технічних параметрів ділянок, що обслуговуються, їх протяжності, розміщення баз протиковзних матеріалів, використовуваних механізмів, заданого рівня забезпечення безпеки дорожнього руху і погодно-кліматичних умов України.

УДК 656.1: 006.354 03.200.20